Forum

På Sidetmedord.no kan du dele tanker og følelser med andre brukere eller våre ansatte veiledere. Bruk forum og vennetjeneste for å utveksle erfaringer og meninger med andre brukere, eller send en melding anonymt til oss og få svar innen 48 timer. 

Logg inn

 
  • Ny? Du som skriver til oss er helt anonym, og vi som jobber med tjenesten har taushetsplikt.

Om infosamfunnet vårt

Du må være logget inn for å skrive i forumene.

Logg inn Ny bruker

Forfatter
Melding
Avatar

Om infosamfunnet vårt

feb 3 2017 - 11:34
Les mer her. Les mer her.
Nesten uansett hvor du er inne på nett, står det tusenvis av ord og enormt mye informasjon. Poenget er kanskje at alle skal finne noe som passer dem, konsekvensen er at færre finner fram. Jeg er så sliten av å måtte finne fram i jungelen. Ville bestille time hos NAV der jeg skal flytte, men på tlf og etter lang venting, kom jeg kun til NAV sentralt (selvfølgelig, men jeg håpet likevel) som sier at det ikke er mulig å bestille time i en annen kommune og eg. ikke for det jeg ber om heller, et MENNESKE på det lokale kontoret som jeg tenker har lokal kunnskap til å hjelpe meg med å vurdere jobber, jobbmuligheter i fht. min økonomi m.m. Et LEVENDE MENNESKE som kan se helheten og deretter hjelpe meg til neste relevante MENNESKE i systemet. Fikk beskjed om at jeg må finne jobber på nettet selv og at de kanskje ikke har lokal kunnskap (!?). Blottla meg litt og fortalte at jeg er i jobb, men på grensen til å falle fra . Nettopp slike nesten sykemeldte som meg som ikke ønsker å måtte gå fra, er det mange av ! Og så får jeg / vi ikke hjelpen jeg trenger for å holde meg i jobb. Ba om hjemmehjelp for å avlaste meg selv for noen oppgaver hjemme fordi det totalt sett er for mange oppgaver og for mye ansvar i mitt liv. Avslag. Fordi mine behov ikke passet med " kriteriebeskrivelsen for innvilgelse "... Fleksibelt system med brukeren i sentrum ?
Har også tidligere bedt om helt konkret hjelp til oppgaver i huset og i dagliglivet , men får tilbud om samtale med psykiatrisk sykepleier. Gjennom samtale skal jeg altså bli superwoman som skal klare alle oppgavene mine alene ! Jeg har prøvd i noen år og vet at jeg ikke orker mer. Men jeg må altså dette sammen på gata før noen tilbyr hjelp.
Vet ikke om jeg klarer å formidle helt hva jeg mener, men "gamle" dager var bedre da man traff færre telefonsvarere med tre runder med viderevalg osv. Færre valg i det hele tatt var bedre for de fleste.
Avatar

Hei

feb 11 2017 - 01:24
Jeg skjønner din frustrasjon. Kanskje du kontaktopplysninger kontakte røde kors? Jeg er ganske sikker på at en kan få hjelp til ulike ting. Men hvis du er tålmodig så vil de prøve å hjelpe deg så godt de kan med å finne informasjon som du trenger. De er medmennesker.
Avatar

nav...

feb 14 2017 - 23:49
Forstår din frustrasjon over nav, over telefonsvarere og valg, og ikke få kontakt med et menneske i lokalmiljøet. Også det der med at dine behov ikke passer med kriteriebeskrivelsene......puh....idioti..........noen ganger har man en følelse av at mennesker er til for reglene, og ikke omvendt......nei, nav systemet er ikke mye fleksibelt......er glad for at jeg ikke er avhengig av dem, men jeg har en jobb som gjør at mine elever er avhengig av dem, heldigvis så kan jeg av og til hjelpe elevene mine i møtene med nav, fordi de hører mer på meg enn på dem.....men Røde Kors var kanskje ikke så dumt forslag? Norsk folkehjelp er en annen mulighet. De er nok mer fleksible i forhold til hva de kan hjelpe til med enn nav...
Til forsiden