Forum

På Sidetmedord.no kan du dele tanker og følelser med andre brukere eller våre ansatte veiledere. Bruk forum og vennetjeneste for å utveksle erfaringer og meninger med andre brukere, eller send en melding anonymt til oss og få svar innen 48 timer. 

Logg inn

 
  • Ny? Du som skriver til oss er helt anonym, og vi som jobber med tjenesten har taushetsplikt.

Nedtrapping på Zoloft

Du må være logget inn for å skrive i forumene.

Logg inn Ny bruker

Forfatter
Melding
Avatar

Nedtrapping på Zoloft

juli 10 2015 - 07:09
Hei... Har trappet ned på zoloft de siste 6 ukog har siden fredag vært helt uten... Nå sitter jeg bare her og griner og googler selvmord som kan dekkes av naturlig død (naturlig død pga min sønn). Burde jeg begynne på Zoloft igjen? Takk på forhånd for svar.
Avatar

Re: Nedtrapping på Zoloft

juli 10 2015 - 10:29
Beklager, jeg vet ikke mye om zoloft. Du har ikke en lege du kan kontakte å spørre om hjelp? Eller et akutteam eller lignenede? Kanskje noen som kan gi deg god veiledening om hva du burde gjøre i din situasjon.
Avatar

Hei!

juli 10 2015 - 12:56
Hvordan var du før Zoloft? Hadde du slike tanker da?
Jeg har gått på det, og husker at en av bivirkningene kunne være selvmordstanker. Det gikk fint for meg å trappe ned, men jeg hadde en lav dose egentlig.
Avatar

Re: Nedtrapping på Zoloft

juli 10 2015 - 17:46
Kontakt legen din og fortell hva du føler. Har du trappet ned fra høy dose? Vet dessverre hvordan det føles. For brå stopp i medisineringen kan føre til at du får sånne symptomer. Seponeringssymptomer kan ofte være ganske lik symptomene ved oppstart av disse medisinene.
Oppsøk hjelp og ikke gi opp! Det du opplever nå er ikke deg!
Avatar

Re: Nedtrapping på Zoloft

juli 10 2015 - 19:49
Tar 2 50 mg tabletter Sertralin (skal visstnok tilsvare zoloft) hver morgen. Vet ikke om det er mye eller ikke... Jeg gjør som legen befaler :) Snakka med en lege i dag, og han sa det bare var å begynne igjen. Når jeg tenker meg om er dette en dum periode i livet mitt å prøve å slutte på da mannen min er på rehab, og jeg liksom skal støtte han... Før zoloft var det ikke en mulighet å ta livet mitt pga sønnen min... Nå vil jeg ta livet av meg, men på en måte som virker som en ulykke... Men det skal sies at Zoloft også er grunnen til at mine økonomiske problemer pr i dag er som den er... I en periode i fjor vår var jeg og mannen min separert, og jeg "feiret" at jeg da kunne bruke MINE penger (og selvfølgelig flere kreditorers penger) på MEG og sønnen min, UTEN dårlig samvittighet,,,

Anyway... Ble litt skremt når jeg, på tur til jobb i dag, fikk et infall om at jeg kunne kjøre i fronten på den møtende traileren og så var dett dett...... Det går bedre nå. Jeg kommer ikke til å gjøre noe...

Takk for svar <3
Avatar

Smallworm

juli 10 2015 - 19:57
Så fint å lese at du har snakket med en lege, det håper jeg du skal fortsette med nå som du har begynt med tablettene igjen.
Det er viktig med oppfølging både når man begynner og slutter med tabletter.
Det er også viktig å huske på at det påvirker både følelser og tanker når man tar tabletter (eller slutter med de), og at det er noe som går over etterhvert.

Jeg vil anta at din sønn ikke vet om tankene dine rundt å ville dø, men jeg er allikevel helt sikker på at han er veldig glad for å fremdeles ha mamma i livet sitt :) Og der synes jeg du skal fortsette å være.
Det finnes håp, og det finnes hjelp.

Til forsiden