Forum

På Sidetmedord.no kan du dele tanker og følelser med andre brukere eller våre ansatte veiledere. Bruk forum og vennetjeneste for å utveksle erfaringer og meninger med andre brukere, eller send en melding anonymt til oss og få svar innen 24 timer. 

Logg inn

 
  • Ny? Du som skriver til oss er helt anonym, og vi som jobber med tjenesten har taushetsplikt.

Nedtrapping av medisin

Du må være logget inn for å skrive i forumene.

Logg inn Ny bruker

Forfatter
Melding
Avatar

Nedtrapping av medisin

juli 21 2014 - 01:04
Hei.
Jeg har stått på 300mg Venlafaxine, 5 mg Zyprexa og 10mg Vallergan
nå i snart 3 år.

Endelig har jeg begynt nedtrappingen da behandlingen min for PTSD fører frem.
Desverre så har jeg et rent helvette med nedtrapping av Venlafaxine.
Zyprexa var lett å trappe bort og Vallergan kjenner man ikke noe til.
Jeg er nå nede i 75mg Venlafaxine og dette trinnet 150 -> 75mg
er vel det værste jeg har vært borti til nå.
Svetting, Skjelving, Lyn i hodet har vært felles hele veien ned fra 300mg
Men nå på 75 mg så har jeg problemer. Svetting, Hetetokter, Skjelvinger, Lyn i hodet, Kvalme, Urolig mage, Søvnløshet og Angst \ Depresjoner.

Noen som har tips på hva man eventuelt kan gjøre \ ta for å slippe \ redusere noen av bi-virkningene med å trappe ned ? er på dag 5 nå og det er helt jevlig for å si det mildt.
Avatar

Re: Nedtrapping av medisin

juli 22 2014 - 22:56
Hei. Jeg ble ferdig med nedtrapping av Venlafaxin i mai. Tok 150 mg og trappet ned med 37,5 mg pr mnd. Som deg reagerte jeg veldig sterkt med bivirkninger ved nedtrapping. Legen sa jeg måtte trappe ned forsiktig og bruke lang tid. Brukte 4 måneder. Så anbefaler deg å ha tålmodighet, trappe ned forsiktig og ta det med ro. Jeg sov mye.

Jeg hadde god virkning av en te som heter 'Vata Te fra Maharishi Ayurveda'. Den får du kjøpt på helsekostbutikker. Kroppen ble rolig og avslappende. Tok flere kopper pr. dag.

Lykke til. Dette klarer du.
Til forsiden