Forum

På Sidetmedord.no kan du dele tanker og følelser med andre brukere eller våre ansatte veiledere. Bruk forum og vennetjeneste for å utveksle erfaringer og meninger med andre brukere, eller send en melding anonymt til oss og få svar innen 24 timer. 

Logg inn

 
  • Ny? Du som skriver til oss er helt anonym, og vi som jobber med tjenesten har taushetsplikt.

Cipralex / Escitalopram actavis

Du må være logget inn for å skrive i forumene.

Logg inn Ny bruker

Forfatter
Melding
Avatar

Cipralex / Escitalopram actavis

des 19 2015 - 20:34
Jeg ble utsatt for en ekstrem situasjon over tid på jobb, som gjorde at jeg ble sykemeldt og etter hvert medisinert med Cipralex / Escitalopram. Medisinene hjalp meg veldig, særlig i starten. Jeg Har gått på dette i 7 måneder, og har gått opp 10 kg i samme periode. Var ikke akkurat noen sylfide i utgangspunktet, og nå føler jeg meg helt jævlig. I starten var jeg veldig inaktiv, så det kan forklare noe av vektøkningen. Men nå er jeg forholdsvis aktiv, trener og spiser mindre og sunnere enn på lenge. Allikevel går jeg ikke ned i vekt. Dessuten er jeg veldig svimmel, noe jeg aldri har vært plaget med tidligere.

Begynner å lure på om medisinene har noen med det å gjøre, og har på eget initiativ begynt å trappe ned til halv dose - tenker at jeg bør slutte. Jeg har før nedtrappingen følt meg generelt bra og i godt humør, men har slitt med selvbildet på grunn av vektøkningen. Dessuten har svimmelheten vært veldig plagsom. Første uka på halv dose hadde jeg depressive tendenser, nå begynner det å gå seg til og jeg er i litt bedre humør. Men jeg har blitt ekstremt trøtt og sliten, noe som får meg til å lure på om jeg egentlig fikk bearbeidet all dritten før jeg begynte på medisinen. Jeg gikk fra å være utbrent, via medisin og inn i ny jobb. Er det slik at medisinen egentlig ikke kurerer noe som helst, men bare pakker det inn? Slik at du får det tilbake når du slutter? Noen andre som har erfaring med dette?

Og er det noen andre som har erfaring med vektøkning og svimmelhet i forbindelse med cipralex /escitalopram?
Til forsiden