Tilbake Tilbake: Angst

Forum

På Sidetmedord.no kan du dele tanker og følelser med andre brukere eller våre ansatte veiledere. Bruk forum og vennetjeneste for å utveksle erfaringer og meninger med andre brukere, eller send en melding anonymt til oss og få svar innen 48 timer. 

Logg inn

 
  • Ny? Du som skriver til oss er helt anonym, og vi som jobber med tjenesten har taushetsplikt.

Muskel spenninger over tid

Du må være logget inn for å skrive i forumene.

Logg inn Ny bruker

Forfatter
Melding
Avatar

Muskel spenninger over tid

juli 3 2019 - 18:19
Når kroppen har vært anspent over lengre tid, vil det da ikke ta en stund før musklene/nervene får roet seg? Selv om du egentlig blir bedre. Jeg mener det må da være en belastning for kroppen å hele tiden være i alarmberedskap?
Har gått en uke på cipralex 10ml nå, og sobril 15ml ved behov.1-2 ganger daglig.
Føler sobril hjelper på ca 90%, men blir aldri helt avslappet eller kvitt muskel spenningene. Det er nesten som om jeg må konsentrere meg for å puste riktig( litt tungpustet)
Høres det normalt ut?
Starter på jobb igjen snart, satser på at det hjelper på å få tankene vekk fra angst og alle symptomer jeg kjenner/innbiller meg.
Avatar

Re: Muskel spenninger over tid

juli 5 2019 - 13:44
Jeg kjenner meg igjen. Jeg har hatt konstant angst over lengre tid, men nå begynner dette (bank i bordet!) å roe seg. Likevel er jeg fremdeles plaget med muskelspenninger og periodevis uro i kroppen. Selv om jeg ikke er like engstelig lenger, går det ikke én dag uten at jeg kjenner på et eller annet fysisk. Det er plagsomt, men normalt. Jeg liker å tenke at jeg er på vei mot å bli bedre, men at det tar tid - og det er helt OK. To skritt fram og et tilbake hele tiden, men det får bare være.

Det verste akkurat nå er pusten, jeg er overfokusert på den og føler meg i perioder tungpustet. Heeeelt grusomt. I tillegg har jeg fått en seig forkjølelse med hes hals og dott i øret, det hjelper jo ikke akkurat på :P Men jeg har blitt sjekket og er ellers frisk, så da er det bare å ta tiden til hjelp.
Til forsiden