Tilbake Tilbake: Angst

Forum

På Sidetmedord.no kan du dele tanker og følelser med andre brukere eller våre ansatte veiledere. Bruk forum og vennetjeneste for å utveksle erfaringer og meninger med andre brukere, eller send en melding anonymt til oss og få svar innen 48 timer. 

Logg inn

 
  • Ny? Du som skriver til oss er helt anonym, og vi som jobber med tjenesten har taushetsplikt.

Brystsmerter

Du må være logget inn for å skrive i forumene.

Logg inn Ny bruker

Forfatter
Melding
Avatar

Brystsmerter

feb 8 2018 - 13:04
Hei, Så har i en god tid hatt brystsmerter nå, har vært til lege og han sa det er brystveggsmerter, kjente at en av de nederste ribbeinene på brystet var sårt når jeg tok på det nå nettop. Smertene kommer vanligvis ved bøying bakover, bøye armene bak på ryggen osv (strekke musklene der) Men det som er nå er at for 1 uke siden begynte jeg og tenke på det og da begynte jeg og få kvelningsfornemmelser og tung pust med engang. Når jeg puster så føles det ut som lungene bare stopper og ta inn luft rett før pusten er helt full (noen ganger), eller så kjenner jeg det at Muskelsmertene når jeg bøyer meg bakover osv er borte idag, når jeg gjør det gjør det ikke vondt. Men problemet nå er at når jeg puster dypt og nyser så gjør det vondt der (verst når jeg ligger på magen)

En annen ting jeg lurer på er kan angst gjøre synsforstyrrelser meg synlig? som for eksempel at jeg ser flere hvite lysglimt, skorrete flekker og sånn.

Er 16 år og har slitt med angst relativt lenge. Brystsmertene er det første fysiske symptomet jeg fikk og det har vart helt siden jeg fikk det litt av og på (mest på) Men ellers er symptomene ganske konstante.
Avatar

Re: Brystsmerter

feb 8 2018 - 13:25
Angst kan påvirke synet, ja. I øyet er det muskelatur som kan påvirkes av hvordan kroppen har det. Når vi får tunnellsyn så er det av muskelsammentrekninger, slik jeg har forstått det. Og muskelsammentrekninger påvirker blodtilførselen.

Jeg ville begynt å gå rolige turer i skog og mark hvis jeg hadde slike plager som du beskriver både i brystet og i øynene. Få sirkulasjon i kroppen og finne deg noen gleder. En halvtime om dagen sannsynligvis hjelper mye. Når du har gjort det en stund og det går bedre så kan du øke mengde og finne noe som krever merfysisk intensitet som du liker. F eks ballspill eller noe annet gøy. Når vi bruker kroppen vår riktig, vedlikeholder vi den, ellers kan vi få plager.

Ga legen deg råd må du høre på dem framfor eventuelt å høre på mine hvis de kolliderer.
Til forsiden