Tilbake Tilbake: Angst

Forum

På Sidetmedord.no kan du dele tanker og følelser med andre brukere eller våre ansatte veiledere. Bruk forum og vennetjeneste for å utveksle erfaringer og meninger med andre brukere, eller send en melding anonymt til oss og få svar innen 48 timer. 

Logg inn

 
  • Ny? Du som skriver til oss er helt anonym, og vi som jobber med tjenesten har taushetsplikt.

Angstanfall

Du må være logget inn for å skrive i forumene.

Logg inn Ny bruker

Forfatter
Melding
Avatar

Angstanfall

jan 1 2013 - 06:51
Jeg virkelig hater de angstanfalle som kun sitter i kroppen. Våknet for 20 minutter siden med kroppen i full spenn. Magen er urolig, jeg spenner alt av muskler, er kvalm og skjelven. Men hodet er helt rolig, aner ikke hva anfallet kommer av. Jeg synes disse anfallene er så mye verre enn de hvor hodet stresser seg opp, for da har jeg i hvert fall en grunn for å være sånn. Flere som har opplevd samme type anfall? Dette er andre gangen jeg er sånn på et par måneder.
Avatar

hei :)

jan 1 2013 - 07:05
hørtes ikke noe godt ut. kan virke litt som på mine. men jeg har de konstant. en utrolig urolig følelse i magen. slik som når man gleder seg til noe og de sier de har "sommerfugler i magen" bare at mine "sommerfugler" er onde, og prøver å spise meg opp innenfra, så det tilslutt bare er skall igjen. og hele kroppen er utrolig urolig, men hode er helt tomt, det er så mange tanker som surrer rundt, at jeg føler meg totalt tom, og får ikke tak i noen av de. så hode er relativtrolig, mens alt annet i kroppen er i høyspenn. er det litt slik det føles eller ?
Avatar

angstanfall

jan 1 2013 - 11:20
akkurat ja... våknet slik i dag tidlig jeg også... forsøkte å ta avspenning i kroppen, men da fikk jeg et heeelt forferdelig, nytt anfall der jeg trodde at "nå dør jeg..."
Gjør jo ikke det, men fy, så ekkelt det er....
Avatar

angstanfall...

jan 1 2013 - 14:42
et tips kan være å ta deg en varm dusj. Det roer hjerterytmen og da også deg og angsten din. Verdt et forsøk i alle fall.

Admin.
Avatar

varm dusj

jan 1 2013 - 18:01
Forrige gang jeg var sånn, så tok jeg en dusj etterpå, fordi jeg MÅTTE ut av døra den dagen, men det roet seg ikke i det hele tatt, ble bare verre og verre over et par timer før det løsnet og forsvant og da var jeg utslitt. Men det var ikke en lang dusj da, bare sånn fordi jeg måtte. Hadde jeg hoppet i dusjen midt på natta her tror jeg gubben hadde sett rart på meg hehe. Men skal prøve det neste gang, for det kommer nok igjen en gang. Angsten satt i helt fram til for et par-tre timer siden faktisk. Men i mindre grad da.
Avatar

angst....

jan 1 2013 - 19:08
om du ikke vil ta deg en varm dusj så prøv med varmeflaske, det kan gjøre god nytte det også.
Og har du ikke varmeflaske så bruk en tom brusflaske, fyll den med varmt vann og surr et håndklæ rundt...det kan gi deg ro.
Avatar

Dusj funker

jan 1 2013 - 19:14
synes jeg. Men den må være lang. Også ser jeg for meg at all angsten renner av kroppen min og ned i sluket ;)
Avatar

Dusj

jan 1 2013 - 19:26
Varmeflasker har jeg faktisk flere av. Elsker de nå på vinteren. Så det kan jeg jo prøve sånn om det skjer midt på natta igjen.

Kanskje det å visualisere at angsten renner av hjelper også. Kombinasjonen av det og varmen fra vannet.
Avatar

Pusten

jan 1 2013 - 19:32
Ble et vesentlig poeng for meg og mine panikkanfall. Har ikke hatt det på leeenge nå så noe må en jo ha gjort riktig. Jeg har også sluttet å reagere kraftig på somatiske symptomer slik jeg gjorde. En del kan jeg relatere til hva jeg gjør og hva jeg putter i meg. Da blir det mye mindre skummelt.

Viten hjelper veldig mye innen det med angst og anfall man kan få. Ved å bli bedre kjent med seg selv så kan en få tilbake mye kontroll.

Jeg bruker musikk for å hjelpe meg når jeg er ute. Ved å lytte til noe så stimulerer jeg meg selv så jeg ikke kjenner så mye på alt det andre som er rundt meg. Jeg merker stor forskjell på de gangene jeg ikke har lyd på ørene.
Avatar

angstanfall og pust

jan 2 2013 - 02:27
Helt er enig med Johnny 81 når det gjelder pusten. Jeg ser på den som en stor nøkkel til å klare å "kontrollere" seg selv og angsten.
Når man får et anfall av angst og/eller panikk puster man vanligvis kortere og fortere. Man trekker mindre oksygen inn i lungene og puster vanligvis kun med den øverste delen av lungene. Det gjør at blodet tar opp mindre oksygen og man blir mer stresset og det vil ofte bare forsterke angsten. Om man fokuserer på å puste dypt og så rolig man klarer, vil blodet ta opp mer oksygen og kroppen blir litt roligere. Pust med magen og fyll opp lungene. Det vil også roe ned hjertet når det blir mer oksygen i blodet.

Å puste riktig kan kombineres med meditasjon og er generellt sunt for kropp og helse forøvrig.
Til forsiden