Tilbake Tilbake: Angst

Forum

På Sidetmedord.no kan du dele tanker og følelser med andre brukere eller våre ansatte veiledere. Bruk forum og vennetjeneste for å utveksle erfaringer og meninger med andre brukere, eller send en melding anonymt til oss og få svar innen 48 timer. 

Logg inn

 
  • Ny? Du som skriver til oss er helt anonym, og vi som jobber med tjenesten har taushetsplikt.

Angst for angsten. Tips?

Du må være logget inn for å skrive i forumene.

Logg inn Ny bruker

Forfatter
Melding
Avatar

Angst for angsten. Tips?

juli 23 2018 - 13:34
Har slitt med panikk angst og konstant angst og uro når anfallene ikke står på. Hatt sosial angst siden ungdomsårene, folke mengder, møter med ukjente ol har alltid vert et stort problem, samt buss, butikker, møter å alt som hører med.Ikke klart å være i et lengre arbeidsforhold å skape nye reslasjoner til mennesker.dette løsnet mye av seg selv for noen år siden å det å kunne ta buss å gå i butikken ikke var noe problem lenger. Ble gradvis dårligere igjen, og siden jeg da var i en jobb jeg trivdes så godt i takket jeg ja til Cipralex i håp om å ikke måtte si opp jobb siden jeg ble så dårlig.. ansten forverret seg til det ekstreme og jeg valgte å gå av medisinen, angsten ble mer å mer intens, men hadde kun et panikk anfall da og endte på legevakt. Ble etter det tilbudt zoloft men igjen ble angsten p panikken uforklarlig og uutholdelig. 3 uker der jeg ikke husker noe som helst, alle planer avlyst, sykemelding og bare en uutholdelig smerte og redsel. Har lest at man kan få verre og mer angst etter man har brukt slike medikamenter. Noen som vet? angsten for angsten har blitt stor og mektig å våkner hver eneste dag helt på nippet til å miste kontroll. Hva kan man gjøre for å minske angst for angsten? Hvordan kan man legge om tanke mønster?
Avatar

Re: Angst for angsten. Tips?

aug 25 2018 - 23:24
Heisann! Jeg har panikkangst og har også utviklet angst mot angsten. Det er til tider helt ekstremt og det er vanskelig å håndtere. til meg hvertfall hjelper det å puste rolig, hver gang jeg får et anfall så prøver jeg å konsentrere meg om pusten, drikke vann og ta en sjokoladebit, det hjelper litt, men har konstant press i hodet, rar følelse i kroppen, så det er jo vanskelig å få fjernet det som evt forårsaker det, men det hjelper absolutt meg for å få roe ned litt. Er veldig sliten til tider, og det er definitivt ikke lett, men det er verdt å prøve. ang tankemønster så prøver jeg bare å tenke på noe annet. jeg har gaming som hobby, og når man setter seg inn i noe, så glemmer man fort angsten. den er der fortsatt, men om det bare er for en time eller to så er det så deilig å få tankene over på noe annet. Anbefaler også lesing, eller snakke med noen som står deg nær. det kan også få tankene over på noe annet. Det er ikke lett, og det finnes ikke et "godt" svar på problemet. prøv deg litt fram, så finner du sikkert noe som fungerer for deg! :)
Avatar

Hei

april 22 2019 - 18:28
Kanskje det kan hjelpe å tenke at du på en måte ikke er verdens sentrum.At andre stort sett har nok med seg og sitt ( ikke er så opptatt av deg) Og å se deg selv utenfra(blant annet objektivt)
Til forsiden