veger 95 kilo og er 178 høy.

Forfatter Melding

monjanse

veger 95 kilo og er 178 høy.

04. august 2011 21:38:11

jeg vurderer å spise mindre, men jeg er så kjempeglad i snop. jeg kjøper haugevis på snop hver fredag, og har spist det opp iløpet av lørdagen. jeg tar piller mot søtsjukhet, men de hjelper ikke. jeg går 20 minutters turer 3-4 ganger i uken også, og jeg satt her i dag å tenkte på om jeg skal slanke meg masse, og prøve å gå ned ti kilo iløpet av to måneder. kansje iløpet av en måned. da tenkte jeg å gå på en streng diett jeg har laget selv. til frokost: frokostblanding, til middag: spise bare litt, og til kvelds ikke ete noenting.

finiteLoop

Re: veger 95 kilo og er 178 høy.

05. august 2011 00:34:53

Det høres ikke ut som en god diett. Du burde heller fordele måltidene utover dagen. Spise mindre, oftere. Ellers mister du energi, som blant annet kan gå på bekostning av 20-minuttersturene.
Anbefaler heller å prøve lke fra 20-minutter til 30. Mener å ha hørt at de skal ha ganske god uttelling.

Johnny_81

05. august 2011 05:38:25

Om du skal oppnå en viss vekt så trengs det en livsstil som opprettholder dette. Om du knasker i deg snop så vil ikke all slankingen i verden hjelpe deg da du vil ta det igjen med et søthunger som ikke ligner noe.
Regn på kaloribehovet og spis ordentlig mat og ikke noe som er ferdiglaget og kutt ut snop og brus. Da vil du drøsse ned i vekt og kroppen din vil takke deg for det. Det finnes andre ting en kan knaske på som er bedre alternativer. Det gjelder å bruke fantasien og hva en liker og finne hva som funker. Litt frukt og nøtter er mye bedre enn kjemikalier og sukker.

Det skal sies at det ikke er gjort i en fei å legge om vaner så jeg ville satt av ett år til det. Minst. Sukkeravhengighet er som all annen avhengighet også. Det tar tid å komme over det. Dog er det vel verdt innsatsen for en føler seg mye bedre når en får i seg den næringen en trenger.

I tillegg kan jeg nevne at på diett må en først og fremst spise nok. Og riktig ikke minst. Om en ikke gjør det så vil kroppen bare kjempe i mot og du vil ende opp verre enn da du startet.

ishavsprinsessen

05. august 2011 16:46:49

Kjøp deg boken GI NULL...av Sten Sture Skaldeman...
Følg den og sukkerbehovet blir fort fort mindre,og du går ned i vekt...
Det er ikke ei dyr bok...kjøp den og du vil bli overrasket)

MyLife123

24. februar 2012 00:47:41

jeg tror du er fin akkurat som du er!
å gå på strenge dietter hjelper aldri, vet mye om dette temaet. Som regel ender det med å bli syk, ødelegger kroppen, hode. Alt.
Men viss det plager deg er det lurt å snakke med noen som kan noe om kosthold.

Raring000

24. februar 2012 02:58:23

En venninne av meg spurte meg om jeg kunne hjelpe henne å gå ned i vekt for noen år siden.
Jeg sa ja til det selvsagt, og det var ikke noe hokuspokus akkurat,

Hva skal jeg spise spurte hun? Det du pleier vel, bare at du tar to knekkebrød om morgenen, fyll på med det pålegget du liker best, og drikk noe godt til, et knekkebrød til lunsj (samme greia), Middag 1/3 poteter/ris/pasta hva man ønsker, 1/3 kjøtt og resten grønt i form av grønnsaker eller frukt. To knekkebrød til kvelds. Godteri og burger og alt av godis til lørdagen. Om hun ble sulten mellom måltidene så kunne hun ta seg en yougurt eller frukt av noe slag.

Hun tok seg en bit sjokolade i uka av og til, men startet igjen med det samme igjen å spise etter dietten ( vet ikke om jeg kan kalle det diett engang jeg da, sundt kosthold kanskje). Knekkebrød med masse godt på er jo faktisk fantastisk.
Hun kunne ikke trene pga knærne sine, hun gikk ned 40 kg på under et år.

Jeg har ikke sansen for å veie mat og slikt (er for inviklet for meg ihvertfall) Øyemål holder i massevis, spis det du syns er godt, men ha en dag i uken der du kan spise godteri og junk, det er en god belønning og det kickstarter hele forbrenningen, som gjør at du går ned mer enn du hadde gjort om du droppet junk i helgen.

Den første uken følte hun seg litt sulten, fordi magesekken var så utvidet, etter en stund så satt hun proppmett etter sine gode knekkebrød ved frokost bordet, da var magesekken krympet inn til normalen igjen,
Moren hennes måtte sy inn buksene hennes 3 ganger gjennom året, tilslutt gikk det ikke mer så da fikk hun helt nye bukser.
Hun er fremdeles tynn og har stabil vekt, fordi hun gikk ned sakte og sikkert og ikke hoppet på noen nutrilett shakes

Ps. Hun var litt lavere enn deg, så du kunne godt tatt to knekkebrød til lunsh også
Kan godt spise brød om du ikke liker knekkebrød, men da blir det en skive istedenfor to knekkebrød til lunsh og kvelds, to på morgenen uansett, det er et utrolig viktig måltid.

Ville bare dele historien

Nikita93

24. februar 2012 16:12:58

går selv på en "diett" spiser potetstappe, youghurt (jordbør) og drikker vann. det er alt.
er 170 og veier 70ca.
er ikke lett og komme seg ned i vekt, så jeg kjøpte 30days for og prøve om det funket..
du kan jo prøve med det samme?

villbassen92

15. mars 2012 13:43:12

jeg vil ikke anbelfale deg 30 days som jeg ser har blitt skrevet her.
Da anbefaller jeg heller sundt kost holdt og om du vil prøve slankepiller kan du prøve alli. men da må du holde deg unna feit mat ellers renner det sånn suppe ut av ende tramen som lukter vondt.
jeg gikk på alli og gikk fra 95 til 88 på noen dager. tror du mister litt veske fra kroppen og

Lizbethosnes

26. april 2012 16:05:05

Dersom du spiser mindre/slutter å spise, ødelegger du mye mer enn du reparerer, dessverre. Hadde det vært så enkelt som å bare ikke spise om man ville ned i vekt, hadde det vel ikke fantes overvekt her i verden

Det jeg anbefaler deg er å spise ofte, men lite. Spis sunne måltider, spis fem ganger om dagen (dette holder forbrenningen din på topp hele døgnet) og tren regelmessig.

Et normalt måltid bør bestå av 1/4 kjøtt/fisk/fugl, 1/4 poteter (her er ovnsstekte poteter uten tilsatt salt/olje/margarin det sunneste valget) og 2/4 grønnsaker og salat. Fatet ditt er altså 4/4, om du skjønner.

Om du spiser på denne måten, vil du raskt merke at du ikke "trenger" godteri, og selv om godteri er såkalt usunt, vil jeg nesten påstå at det er viktig å kunne kose seg med dette iblant

Ellers; ta trappen fremfor heisen, sykle/gå/jogge fremfor å kjøre, løp i stedet for å gå, hopp opp og ned nå og da, ta deg en joggetur daglig.. Det er mye man kan gjøre for å gå ned i vekt på en trygg og sikker måte =) Jeg kan love deg at å gå den veien jeg har gått, ikke er den riktige.

Lizbeth Osnes - Behind the scenes.. Min hverdag med mine interesser, og lidelsen anoreksi. Lizbethosnes.com.

Share |

eZ publish™ copyright © 1999-2012 eZ systems as